Tegoroczna sytuacja spowodowana rozprzestrzenianiem się koronowirusa na całym świecie i wprowadzonymi przez poszczególne państwa restrykcjami zmieniła funkcjonowanie niemal każdego przedsiębiorstwa.
O ile w 1. kwartale 2020 roku firma KH-KIPPER odnotowała wyniki zgodnie z założeniami, to w 2. kwartale ilość dostarczanych do zabudowy podwozi, produkcja, ilość przepracowanych roboczogodzin oraz sprzedaż wyraźnie spadły. Co prawda od kwietnia odnotowano spadek zamówień, ale cały czas spływały nowe. Sytuacja różniła się od tej z ostatniego kryzysu gospodarczego jaki miał miejsce w 2009 roku. W 3. kwartale zwiększyła się ilość nowych zamówień, których niewielka część w najgorszym okresie została wycofana lub po prostu zawieszona. Wraz z odmrażaniem gospodarki klienci z Polski i zagranicy zaczęli częściej interesować się sprzętem budowlanym – odbierać samochody, które zamówili przed pandemią i pytać o nowe zabudowy.
W drugiej połowie roku – spływ zamówień oraz dostawa nowych podwozi do zabudowy wróciły do normy. Rok 2020 KH-KIPPER zamknął na poziomie ilościowym zbliżonym do tego z 2018 roku, czyli ilością 1800 sztuk.
Pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej KH-KIPPER nie wstrzymała produkcji, a dostawy produktów firma realizowała na bieżąco. Wywrotki bez przeszkód opuszczały zakład zgodnie z planem produkcji zaktualizowanym o nowe terminy dostaw podwozi. Z powodu utrudnień przy przekraczaniu granic przez kierowców odbierających gotowe samochody niekiedy zmianie uległ rodzaj transportu. Zamiast na kołach wywrotki wyjeżdżały z Polski np. na lawetach lub transportem kołowym łączonym z transportem morskim. Część skrzyń nie jest montowana na podwoziu, lecz dostarczana w częściach do kraju klienta. Oba zakłady produkcyjne pracowały w sposób ciągły z zachowaniem dodatkowych środków bezpieczeństwa, by pracownicy i osoby z zewnątrz byli bezpieczni. Nie zredukowano załogi, a odbiory produktów, spływ należności i terminy regulowania zobowiązań nie uległy zmianie.
Czas pandemii firma wykorzystała do zwiększenia efektywności produkcji, aby po kryzysie być przygotowanym na szybkie zwiększenie mocy produkcyjnych. Większość prac przy budowie nowej hali montażu końcowego i budynku biurowego oraz magazynu udało się sfinalizować jeszcze przed pandemią. Nowa hala montażu końcowego jest już wykorzystywana. W planach jest uruchomienie nowego magazynu. Miejsce zwolnione po poprzednich stanowiskach montażowych będzie wykorzystane głównie pod rozbudowę. Prace przy nowym biurze trwają, a jego uruchomienie przewidujemy jest na 2021 rok. Po ukończeniu budynku biurowego planowany jest m. in. rozwój działu laserowego cięcia 3D profili, który umożliwi sprawne wytwarzanie ram pośrednich nowej konstrukcji, linii automatycznego śrutowania i lakierowania proszkowego oraz automatyzacji i robotyzacji spawania.