Burta hydrauliczna opuszcza się płynnie w dół od pozycji pionowej do niemal 180° w zależności od konfiguracji podwozia. Umożliwia to podjechanie wózkiem widłowym pod samą zabudowę i sprawny załadunek materiałów spaletyzowanych, np. kostki brukowej. Po podniesieniu skrzyni i otworzeniu burty do 90° możliwy jest precyzyjny wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi, materiał nie zanieczyszcza kół i bocznych elementów podwozia umożliwiając łatwy wyjazd spod ładunku.
Nowe rozwiązanie daje możliwość bardziej precyzyjnego wyładunku materiału w pobliżu samochodu oraz dodatkowo osłania koła pojazdu przed zasypaniem ładunkiem. Opcja taka jest często stosowana przy naprawach infrastruktury drogowej i znacznie zwiększa funkcjonalność pojazdu.
Sama konstrukcja burty oraz jej pozostałe funkcje sterowania pozostają bez zmian w stosunku do obecnie stosowanego układu.