Nowy model zabudowy W1CE do budownictwa i lekkiego transportu kopalnianego

Tylnozsypowe zabudowy W1C z płaską podłogą od lat są jednymi z najbardziej popularnych produktów KH-KIPPER. Jednak zmieniające się potrzeby rynku, w tym stale rosnące koszty transportu, zmuszają producentów do poszukiwania lepszych rozwiązań. Dzięki temu powstał nowy model klasycznej kwadratowej zabudowy W1CE.
 
POSZUKIWANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ
Pracując nad projektem, konstruktorzy brali pod uwagę następujące aspekty: zwiększenie objętości, sprawny wyładunek, zwiększenie wytrzymałości oraz nowoczesny design. Nowa zabudowa W1CE jest efektem tych poszukiwań. Charakteryzuje ją nie tylko mniejsza waga i większa ładowność, ale znacznie więcej…
 
UNIWERSALNOŚĆ ZASTOSOWAŃ
Klasyczna kwadratowa zabudowa W1CE to uniwersalna skrzynia zaprojektowana do pracy w różnorakich miejscach w ekstremalnie trudnych warunkach klimatycznych, w chłodnym regionie Syberii, jak i gorących  strefach w Afryce.Wszędzie tam, gdzie potrzebny jest prosty, ale jednocześnie mocny i niezawodny sprzęt z wydajnym podgrzewaniem skrzyni za pomocą spalin.
Zabudowy świetnie sprawdzają się zarówno w budownictwie, jak i lżejszym transporcie kopalnianym – przewożą piasek, żwir, kamienie o mniejszej frakcji i asfalt.
 
Nowy design zabudowy jest sumą doświadczeń KH-KIPPER z różnych rynków, na których eksploatowane są zabudowy kwadratowe oraz potrzeb klientów  z krajów WNP i Afryki.
 
MNIEJ TO WIĘCEJ
Nową zabudowę W1CE wykonano z wysokowytrzymałej stali HARDOX. W odróżnieniu od poprzedniego modelu, gdzie podłoga posiadała dużą ilość połączeń spawanych, nowy model ma ich znacznie mniej. Sztywność zabudowy zapewniają 2 podłużnice, poprzeczki oraz przegięcia.Dzięki usunięciu zbędnych elementów, konstrukcję cechuje większa sprężystośći co za tym idzie, większa trwałość i odporność na uszkodzenia. Powierzchnia ścian bocznych została wzmocniona profilem górnym, profilem tylnym i ścianą przednią. Właściwości mechaniczne staliHARDOX,z której wykonane zostały ściany boczne, zapewniają skuteczne zabezpieczenie przed uszkodzeniami. Odpowiednio wyprofilowane naroża zapobiegają przyklejaniu się ładunku. Dzięki zmienionemu kształtowi skrzynia ma mniejszą wagę oraz większą pojemność w stosunku do poprzednich modeli.
Kwadratowy przekrój ramy pośredniej nadaje konstrukcji odpowiednią wytrzymałość.
Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego HYVA ALPHA,zredukowano czas wyładunku.Teraz cykl wyładunku może trwać krócej niż 40 sekund. Demontowalne osłony obsypowe w razie zniszczenia można z łatwością wymienić.
Wykorzystujący spaliny system podgrzewania skrzyni zapobiega przyklejaniu się do niej lepkich materiałów. Ułatwia to wyładunek i zwiększa bezpieczeństwo.W nowej skrzyni zwiększono powierzchnię oddającą ciepło – teraz podłoga, ściana przednia oraz profil górny są podgrzewane.
Dzięki optymalizacji przekroju skrzyni, uzyskano niższą wysokość załadunkową (niższe burty boczne) oraz obniżono środek ciężkości. Zapewnia to większą stabilność przy wyładunku oraz w trakcie jazdy – szczególnie w trudnym terenie. Zachowano jednocześnie tą samą lub większą objętość skrzyni.
Z uwagi na fakt, że w czasie transportu zabudowa jest narażona na trudne warunki eksploatacyjne, główna konstrukcja została wykonana z odpornej na uszkodzenia wysokowytrzymałej stali HARDOX® (podłoga 6-10 mm i burty boczne 4-8 mm), natomiast konstrukcję nośną wykonano  z mocnej stali STRENX™.
 
 
KORZYŚCI

Obniżenie wagi zabudowy zwiększa jej ładowność. Kierowca może przewieść więcej ładunku w tym samym czasie.
Usunięcie zbędnych elementów konstrukcji zwiększa sprężystość skrzyni i zwiększa jej wytrzymałość.
Zmniejszenie liczby elementów wchodzących w skład zabudowy i uproszczenie jej kształtu skraca czas produkcji,  zapotrzebowania na materiały i pomaga dbać o środowisko. 
Większa odporność na uszkodzenia dzięki nowemu kształtowi skrzyni i ramy pośredniej.
Krótszy czas wyładunku dzięki nowemu siłownikowi HYVA ALPHA
Ułatwienie wyładunku i zwiększenie bezpieczeństwa dzięki efektywnemu systemowi podgrzewania skrzyni spalinami.
Obniżenie środka ciężkości pojazdu zapewnia większą stabilność jazdy i wyładunku materiału ze skrzyni.
Płaska powierzchnia podłogi o szerokości 2000 mm pozwala na przewóz dodatkowego sprzętu, np. posypywarki na zabudowie.
Płaska powierzchnia burt umożliwia wykorzystanie skrzynia jako powierzchni reklamowej.

 
ZABUDOWA ZOSTAŁA ZAREJESTROWANA JAKO WSPÓLNOTOWY WZÓR PRZEMYSŁOWY .

Galeria