Pomimo ogólnoświatowego trendu mającego na celu ograniczenie emisji CO2, Filipiny są krajem w znacznym stopniu wykorzystującym stosunkowo tani surowiec jakim jest węgiel. W 2021 zużycie węgla wyniosło 58% w wytwarzaniu energii, ale ten tani surowiec wykorzystywany jest również w innych gałęziach filipińskiego przemysłu.
Wywrotki odbywają długą drogę zanim z Polski trafią do filipińskiej kopalni. Transport drogowo-morski w przesiadką w Niemczech i Singapurze zajmuje kilka tygodni zanim sprzęt trafi w miejsce przeznaczenia.
Konstrukcja to klasyczna prostokątna zabudowa przeznaczona do transportu węgla kamiennego, brunatnego lub antracytu o frakcji 0,0-300 mm. Duża objętość skrzyni wynosząca 32 m3 pozwala na załadowanie maksymalnej ilości stosunkowo lekkiego ładunku jakim jest węgiel.
Do produkcji skrzyni użyto wysokiej jakości stali HARDOX 450. Materiał zapewnia dużą odporność na ścieranie i uderzenia punktowe, wydłuża żywotność skrzyni i okres bezawaryjnej pracy pojazdu. Niezawodna konstrukcja jest niezwykle istotna, jeśli wywrotka pracuje w trudnych warunkach eksploatacyjnych lub przy braku odpowiedniej infrastruktury serwisowej.
Koła zostały wyposażone w specjalne noże, które na bieżąco wybijają kamienie w trakcie jazdy, aby ograniczyć niepotrzebne uszkodzenia opon.
Profile wzmacniające burty boczne i burtę tylną usztywniają prostą konstrukcję skrzyni i nadają jej odpowiednią wytrzymałość. Jej sztywność podczas załadunku i transportu zwiększają dwa łańcuchy zamontowane na stałe pomiędzy burtami bocznymi.
Burta tylna z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie podczas wyładunku.
Węgiel jest przewożony przez cały rok, również w czasie pory deszczowej trwającej tutaj od połowy maja do listopada. Aby zminimalizować zaleganie węgla w rogach skrzyni, przednia ściana jest lekko pochylona, aby ładunek łatwo się po niej zsuwał. Rozładunek lepkiego materiału dodatkowo ułatwia podgrzewanie podłogi spalinami.