W1M to zabudowa specjalnego przeznaczenia – do pracy w trudnych warunkach eksploatacyjnych w kopalniach. Samochody wyposażone w taką zabudowę świetnie radzą sobie przy wielokrotnych cyklach transportu ładunku z miejsca wydobycia do np. kruszarki. Po odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej z powodzeniem zastępują tradycyjne wozidła. Jednak największą zaletą wykorzystania zabudów na podwoziach ciężarowych są znacznie mniejsze koszty zakupu, serwisu i oszczędność paliwa.
Zabudowa posiada charakterystyczną skrzynię z podniesioną podłogą w tylnej części zapobiegającą wypadaniu materiału w czasie jazdy oraz duży dach chroniący kabinę przed kamieniami.
Brak bocznego użebrowania korzystnie wpływa na obniżenie wagi skrzyni, a co za tym idzie na zwiększenie jej ładowności. Dzięki wykorzystaniu sprężystych właściwości nowoczesnych stali, energia kinetyczna uderzenia, nawet przy załadunku kamieni o dużej frakcji, jest doskonale rozpraszana.