Stabilny rozwój

Pomimo niepewnej sytuacji geopolitycznej, gospodarczej i nadal rosnących cen, firma KH-KIPPER nie odczuła w 2023 roku znaczących spadków produkcji. Dywersyfikacja łańcuchów dostaw i ukierunkowanie na szukanie nowych rynków zbytu pozwoli go zamknąć na poziomie około 2000 sztuk, czyli podobnym jak w roku ubiegłym. Rynek charakteryzuje niepewność, co sprawia, że wiele firm czeka na dalszy ciąg wydarzeń i zwleka z decyzjami zakupowymi ograniczając wydatki. Poprawie natomiast uległa dostępność i terminowość dostaw podwozi do zabudowy. Ich produkcja była ograniczona w ostatnich latach w wyniku zakłóceń w dostawach komponentów elektronicznych.
Minimalizacja emisyjności CO2

Ogólnoświatowy trend zmierzający do redukcji emisji CO2 sprawia, że na europejskie drogi wyjeżdża coraz więcej ciężarówek zeroemisyjnych. KH-KIPPER wyposażyła w zabudowy kolejne kilka podwozi elektrycznych nie tylko do Norwegii, ale w tym roku również do Łotwy. Samochody posłużą w głównej mierze do transportu materiałów budowlanych w obszarze miejskich aglomeracji. Wywrotki z silnikami zasilanymi CNG trafiły także do kilku firm w Polsce zajmujących się transportem i utylizacją odpadów oraz przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych. Również kopalnie poszukują wydajnych rozwiązań pomagających eliminować straty i ograniczać negatywny wpływ ich działalności na środowisko. W porównaniu z konwencjonalnym wozidłem technologicznym, wywrotki kopalniane są dużo lżejsze i przewożą dwa razy więcej ładunku niż ich masa własna. Z tego powodu nadal chętnie wybierane były zabudowy W1MV zaprojektowane do właśnie tego typu prac. Charakteryzują się one dłuższym czasem sprawności, żywotnością pojazdu i znacznie lepszą ogólną ekonomiką eksploatacji.

Aktywizacja eksportu do Afryki i Azji

W 2023 roku firma kontynuowała dostawy do Afryki i Azji, gdzie wywrotki made in Poland są chętnie wybierane. W Północno-Zachodniej Afryce już budują lokalną infrastrukturę drogową, które ma pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy regionu. Nigeria, Czad, Sudan, Kongo, Senegal, Mauretania, Maroko czy Egipt to tylko jedne z takich krajów. KH-KIPPER zrealizował także dużą dostawę wywrotek do Azji południowo-wschodniej. Jeden z największych na Filipinach dostawców energii zamówił kilkadziesiąt zabudów do transportu w lokalnej kopalni.

Wywrotki rolnicze i komunalne

Pomimo, że największym popytem cieszą się zabudowy budowlane i kopalniane KH-KIPPER, coraz więcej klientów było zainteresowanych rozwiązaniami do sektora komunalnego i rolniczego. W odpowiedzi producent wypuściło na rynek udoskonaloną zabudowę W3A przeznaczone do transportu zbóż. Zabudowa na podwoziu jest oferowana w zestawie z analogiczną przyczepą, co umożliwia przewożenie maksymalnej ilości ładunku. Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2023/2024 do kilku polskich przedsiębiorstw zajmujących się utrzymaniem dróg i autostrad trafiły lekkie zabudowy W3F oraz W3A. Stanowią idealny nośnik do posypywarek. Dodatkowo wyposażone zostały w pługi odśnieżne. Z kolei zakłady usług komunalnych zamawiały zabudowy W3F z nadstawkami ze stalowej siatki. Pojazdy znakomicie posłużą do zbiórki odpadów objętościowych, np. liści, gałęzi, trawy lub selektywnej zbiórki odpadów.

Optymalizacja procesu produkcyjnego

KH-KIPPER nieustannie wdraża nowe rozwiązania mające na celu usprawnienie procesów produkcyjnych. Optymalizacja produkcji jest konieczna, aby firma  pozostawała konkurencyjna na globalnym rynku i mogła zaspokajać zmieniające się potrzeby klientów na różnych rynkach. W 2023 roku poczyniono wiele inwestycji w nowe maszyny i wyposażenie – zakupiono m. in. maszynę do kształtowania krawędzi detali. Zakup kolejnych paneli instalacji fotowoltaicznej pozwala na zwiększenie efektywności energetycznej przedsiębiorstwa oraz większe uniezależnienie się od rosnących cen energii.

Ulepszenia produktów

Dzięki optymalizacji produkcji klienci otrzymują produkty lepszej jakości. KH-KIPPER wprowadził także szereg zmian w konstrukcje swoich zabudów. W najbliższym czasie chce udoskonalić pod tym kątem zabudowę kopalnianą W1MV. Zmiany w konstrukcji skrzyni zwiększą bezpieczeństwo, a mniejsza masa własna pozytywnie wpłynie na ładowność pojazdu. W odpowiedzi na niesłabnące zainteresowanie producent będzie również nadal ulepszał inne zabudowy z oferty. Nowe rozwiązania planowane w zabudowach trójstronnych w jeszcze większym stopniu poprawią ich funkcjonalność.